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ghostwolf95

RPGMAKER MV The Legend Of The Sacred Talisman - A Zelda-like Action Adventure RPG

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giphy.gif

tradurrò tutto in italiano il prima possibile ;)

 

The Legend Of The Sacred Talisman is an ARPG game created as a tribute to the classic Nintendo 90's action-adventure games, with a focus on The Legend of Zelda that has enchanted audiences for generations, along with us. 

With a gigantic world to explore, real-time combat, new mechanics to learn, dozens of quests to fulfill, and an intricate and captivating story with a light touch of irony addressed to only real gamers, we aim to tug at the nostalgic heartstrings of every dedicated Zelda fan, trying to offer you the same tried and true feeling that only retro games can provide, but with the magic of a new and modern experience, characterized by a splendid setting in 100% pixel art, topdown style, which will keep you attached to the screen until the end of this exciting adventure crafted in a rigorously-period 16-bit style.

 

Fight for the future of Haylis' kingdom! 

Learn the art of survival! 

Unravel the mysteries of the past!

Best of all, in addition to keeping on a classic ARPG style, we will introduce new features like little life simulation touch to the game.

 

 

Development:

 

For 2 years now, we have dedicated ourselves with lots of passion to this project, giving the bottom of our heart and savings to the cause, without hesitation, to be able to transmit joy to the nostalgic people that like us want to relive the same emotions.

Now the game is almost complete, but with your help, we can do better!

We can finally see the finish line, with all the programming, the main story, and the overworld practically finished!

Give us a hand to create the most magical and addicting 16-bit game of recent times!!! 

Together we can do better!

 

To support & follow us:

 

patoff.png   Paypal-off.png   Discord-off.png   Gmail-off.png

 

 

Features:

  • F1.pngTravel across a giant open world on foot or horseback!
  • F2.pngEngage in real-time combat
  • F3.pngPush, climb, jump, swim, sail! There are many options to engage with environments
  • F4.pngLearn how to show jumping with the horses, and how to use numerous types of weapons and items!
  • F5.pngCrawl through unforgiving dungeons, each with their challenges and boss.
  • F6.pngUpgrade weapons, items, horses, and much more...
  • F7.pngCollect, mine, fish, hunt, catch, alchemize and craft unique items, from common food to potions with silly effects, from crafting materials to catching fish and bees.
  • F8.pngBuy and sell items to engage with the story
  • F9.pngFarm and create a closer bond with nature
  • F10.pngExperience taxing lateral-thinking puzzles in a variety of mini-games and side quests
  • F11.pngBecome a true hero as you gain new items and abilities!
  • F12.pngJourney on an enormous map, from your tiny village to the very top of a castle on a cloud, making stops in various cities and islands reached by sailing.
  • F13.pngExperience a day/night cycle (combined with dynamic weather) that will make for a truly immersive experience.
  • F14.pngBuy houses, that can also be furnished, decorated, and later expanded.

 

Gallery:

 

giphy.gifgiphy.gifgiphy.gifgiphy.gifgiphy.gifgiphy.gifgiphy.gifgiphy.gifgiphy.gif

Modificato da ghostwolf95 (Visualizza storico modifiche)

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Ciao!
Dai brevi spezzoni di gioco che vedo mi sembra molto interessante!
Si vede che vi siete impegnati tantissimo e il risultato è piacevole agli occhi, soprattutto per i nostalgici degli anni 90 come me :) 

Prima di sbilanciarmi di più ovviamente dovrei provarlo, ma sono molto curioso del tipo di storia che avete inventato.
Le potenzialità a mio parere ci sono tutte, oltre al fatto che quei cuoricini mi ricordano Zelda, e già per questo guadagnate punti!

Mi sono accorto prima di pubblicare il commento che avete messo un trailer e l'ho guardato.

Molto interessante davvero e ripeto, ha delle ottime possibilità, contando anche tutte le meccaniche che avete inserito!

Bravi!

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    • Da kaine
      Questa patch rimuove il comando end, altrimenti aggiunto automaticamente, dal motore di gioco nella scelta principale del menu
      Se si definisce che la scelta nel database è vuota, può
      bloccare il gioco o causare altri problemi.
       
      Tool e versioni supportate:
      Rpgmaker 2003: v1.00-v1.03-v1.05-v1.08-v1.09-v1.12
      Autore: Cherry, KotatsuAkira(porting)
       
      Link  Download:
      (2003 v1.09-v1.12)
      https://www.mediafire.com/file/vwbjb8naswekm58/RPG_RT_112_NoEndCommandInMenu.ips/file
      (2003 v1.00-v1.03-v1.05-v1.08)
      https://www.mediafire.com/file/v4ql077l5icn9dy/RPGMakerPatch_NoEndCommand.7z/file
       
       
      Per applicarla dovete usare questo programmino qui:
      http://www.mediafire.com/download/5jf9r44itbm7674/lips102.zip
      Nel caso in cui invece avete patchato il vostro gioco con la versione 0.20 di dynrpg mettete la patch direttamente nella cartella dynpatches.
       
    • Da kaine
      Tramite questa patch è possibile modificare la posizione del timer sia durante il gioco che in battaglia, alcuni esempi di utilizzo sono il cambiare angolo o far si che in determinate circostanze lo si possa shakerare, posizionare sopra un nemico o far si che segua costantemente l'eroe, un veicolo ecc ecc sta tutto alla vostra immaginazione.
       
      La patch utilizza le seguenti variabili:
      Timer 1
      3401 - 3402 contengono i valori delle coordinate X e Y del timer in game
      3403 - 3404 contengono i valori delle coordinate X e Y del timer in battaglia
      Solo 2003 :
      Timer 2
      3405 - 3406 contengono i valori delle coordinate X e Y del timer in game
      3407 - 3408 contengono i valori delle coordinate X e Y del timer in battaglia
       
      Tool e versioni supportate:
      Rpgmaker 2000: v1.07-v1.10-v1.50-v1.51-v1.62
      Rpgmaker 2003: v1.08-v1.09-v1.12-Maniacs Patch mp210414_EN_IM-mp210414_EN_PF-mp210414_JP_IM-mp210414_JP_PF
       
      Autore: KotatsuAkira
      Link Download:
      https://www.mediafire.com/file/wv677ddsjv9dpv4/RPGMakerPatch_VarTimerPos.7z/file
       
      Nel caso in cui utilizziate la patch Screen32 all'interno dell'archivio è presente una versione compatibile con essa che andrà applicata solamente dopo aver applicato la prima.
       
      Per applicarla dovete usare questo programmino qui:
      https://www.mediafire.com/file/5jf9r44itbm7674/lips102.zip/file
    • Da Yugi90
      yugi90

      presenta

      BLAZE OF IRE

      1. Breve Descrizione
       Questo gioco si rifà ai vecchi JRPG dell'epoca SNES e ha un'ambientazione science fantasy ispirata a Star Wars, quindi ha un look molto più sci-fi rispetto alla vecchia versione. 
      Un soldato di Arbia insieme al migliore amico cercheranno un laboratorio per indagare su cosa c'è dietro alla sparizione di un loro commilitone.
      Il gioco mescola elementi classici dei JRPG ad elementi stealth.
       
      Circa 2 ore di gioco
      5 personaggi giocabili
       
       

       
       
       

       

       
       
       

       

       
      2. Link al topic del progetto


      3. Demo
      https://www.mediafire.com/file/51077yn13lfrfvj/Blaze+of+Ire+DEMO.zip/file
       
      4. Crediti Vari
      Ne ho davvero tanti da creditare, ho perlopiù utlizzato grafiche rippate da vari giochi usando The Spriters Resource 
      Credito tutto il forum di Rpg2s, in particolare MichaelPrimo e ZoroTheGallade per avermi dato suggerimenti su come rendere interessante la storia e il gameplay e sempre MichaelPrimo per aver testato il gioco.
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